Šta će poskupeti je pitanje od milion dolara, nemamo problem sa životnim namirnicama


Marko Čadež je gostujući u Dnevniku RTS-a rekao da su četiri vozača kamiona koji su skoro dve nedelje bili praktično zatočeni sa ukrajinske strane prešli poljsku granicu i krenuli ka Srbiji.

“Ja sam bio tu da koordiniram sa tim vozačima i kompanijama sa kojima rade. Oni se odmaraju i kreću ka svojim kućama posle loših dana koji su tamo morali da prežive. To je zaista velika stvar uz ogromnu pomoć države. Imamo još jednog vozača sa kamionom koji se nalazi u blizini Kijeva i nadam se da ćemo i tog čoveka uspeti da prebacimo kući”, istakao je Čadež.

Prema njegovim rečima, nikada do sada nije bilo ovoliko nepoznanica.

“Pred nama se dešava nova struktura globalne ekonomije i to nije lako. U Srbiji je situacija stabilna. Naravno mi nisto ostrvo, ali ćemo sigurno osetiti i poskupljenja, ali je Vlada na vreme reagovala kako bi napunila zalihe, robne rezerve, kako bi na vreme obezbedila neke sirovine. Mi danas imamo 13 puta manju cenu gasa od one kojom se trguje na berzi. Sa te strane Vlada radi sve što može. Sa strane privrede pratimo koje su to sirovine koje će faliti, kroz traženje alternativnih tržišta”, kazao je Čadež.

Dnevni servis PKS-a za izveštavanje 

Pivredna komora Srbije je, napominje, uvela dnevni servis izveštavanja za privredu i javnost.

“Kako funckoiniše platni promet, kako plaćanja, preko kojih banaka… Pozivam sve privrednike da pogledaju naš sajt, napravili smo i kol-centar da pogledaju najaktuelnije informacije”, navodi Čadež.

Najviše se, dodaje, sada bave transportom koji ne samo što je poskupeo 30 do 40 odsto, nego  sada i duže traje.

“Ako je trajao 13 dana, sada traje 26. Protok robe u Rusiju ide normalno, pri povratku, u zemljama EU ne žele da tu robu iz Rusije dobiju, praktično se vraća prazan kamion”, ukazuje Čadež.

Srbija izvoznik osnovnih životnih namirnica

Navodi da platni promet za sada funkcioniše, ali usporeno.

Na pitanje šta će tačno poskupeti ističe da je to pitanje od milion dolara.

“Čini mi se da u nekom trenutku mora da dođe do korekcije cene goriva. Mi imamo zalihe. Kada pogledamo osnovne životne namirnice, mi smo izvoznik, ne uvoznik. Imamo ih dovoljno, i više nego što je nama potrebno, i pšenice i soje i ulja… PKS predlaže uvođenje određenih kvota, ne potpuno ograničavanje izvoza, jer i tim farmerima morate omogućiti da zarade i po novim cenama. Vlada je već ušla u tu proceduru. Neće postojati disbalans da će neko zbog odluke ili kvote imati problem. Nema razloga kada pogledate koje količine imamo”, navodi Čadež.

Prate, kaže, i zalihe i cementare.

“Sve sirovine su pokrivene za sada. Što se tiče sirovine koje mogu da se uvezu, ne očekujemo veći problem. Cene građevinskih materijala zavise od cena na svetskom tržištu i to je nešto sa čime ćemo morati da živimo u budućnosti”, zaključio je Čadež.



RTS / Infomark