Na ulicama Beograda fali još 1.000 taksista, da li bi objedinjena aplikacija poboljšala uslugu


Saši Raškoviću je danas prvi radni dan.

“Danas počinjem, hteo sam i ranije da se bavim taksiranjem, nisam bio u mogućnosti ranije, takva je sad situacija da mi se pružila mogućnost i eto me sad tu”, naveo je Rašković.

Biti taksista ne znači imati auto i vozačku dozvolu. Potrebno je završiti kurs za taksi vozače i srednju saobraćajnu školu. Zatim, poznavati grad, imati odgovarajući automobil, vozačku dozvolu C kategorije i najmanje dve godine iskustva.

Dokumentacija se predaje nadležnom Sekretarijatu. Pet stotina novih taksista počinje da radi ovih dana. Ipak, nekad ih čekamo po 15-20 minuta, a dešava se i da stignemo odredišta pre nego što dođu.

Međutim, anketirani građani imaju osećaj da na ulicama ima dovoljno taksista. 

“Najveći problem u Beogradu je gužva, stići na vreme nekad znači izbeći gužvu, to nekad nije moguće, jednostavno to je tehnički neizvodljivo”, rekao je Saša Knežević, zamenik predsednika Ugovorne privredne taksi komore.

Dragan Radović, taksista kaže da je u 8,9,10, pa tamo od 14 do 17, 18 časova, je špic, a posle se vrate na mestima gde stoje.

Sa novim kolegama, u gradu će biti nešto više od 6.000 taksista. To je manje nego što predviđa studija, koju su uradile stručne službe Grada i stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta. Odgovor na pitanje da li taksista u Beogradu nema dovoljno, od Sekretarijata za javni prevoz nismo dobili. Iz Taksi komore tvrde da stalni problem predstavlja odlazak kolega.

“Studija koja je urađena predviđa 7.000 vozila za Beograd po 8 sati dnevno, što je 56 hiljada sati dnevno, mi to možemo da pokrijemo sa recimo 5.000 vozila od kojih bi 2.000 vozila bilo na ulici u dve smene i to nije problem”, naveo je Knežević.

Taksisti rade kad žele i koliko žele, a trenutno su i godišnji odmori. I u tim činjenicama treba tražiti razloge što se duže čekaju. Kada su napolju vremenske neprilike, stiče se utisak da neki taksisti ne izlaze na ulice.

“Evo sad smo imali ove strahovite kiše i poplave, jedva sam radio i jedva sam se probijao, sad zamiliste ako imate neki skuplji auto pa treba po tom vremenu da radi, ja ga razumem ako ne izađe na rad, većina kolega ipak radi tada jer tada imamo posla”, istakao je Radović.

Ako bude potrebe, biće angažovano još taksi vozača, tvrde u Taksi komori. U planu je da se u narednih godinu i po napravi mobilna aplikacija koja bi objedinila sva taksi udruženja, a stranke bi mogle da biraju koji automobil i kog vozača žele.



RTS / Infomark