Haos u avio-saobraćaju, letovi bez reda letenja


Putnici koji lete sa briselskog aerodroma gotovo nigde ne stižu na vreme. Početkom meseca kasnila je većina letova, a za kraj jula najavljen je dvodnevni štrajk “Rajanera” što će dodatno poremetiti aviosaobraćaj.

“Na platformi za praćenje evropske avijacije briselski aerodrom Zaventem zauzima neslavno prvo mesto po broju kašnjenja u prvih deset dana jula i to praktično znači da 7 od 10 letova sa briselskog aerodroma je polazilo sa većim ili manjim zakašnjenjem. Objašnjenje koje se daje za to je kao i u drugim delovima Evrope, pre svega nedostatak osoblja koje se bavi raspoređivanjem prtljaga putnika, kao i radnika i na pasoškoj kontroli”, rekao je Dušan Gajić, dopisnik RTS-a iz Brisela.

Uz kašnjenje, putnici u Nemačkoj imaju dodatni stres – gubljenje prtljaga. Čak 20.000 kofera nije utovareno u avione ili nije isporučeno onima koji su leteli iz Frankfurta. Još je gore u Minhenu, a kao razlog nadležni navode nedostatak radnika.

“Najveći nemački avioprevoznik “Lufthansa” i njene ćerke firme su odlučile da ovom problemu pristupe tako što su ukinule brojne letove kako bi smanjile gužve na aerodromima, a s druge strane narednih dana će sprovesti nekoliko tzv. letova duhova odnosno praznih letova kojima će isporučiti zagubljeni prtljag”, rekao je Nenad Radičević, dopisnik RTS-a iz Nemačke.

Prema njegovim rečima, s druge strane nemačke vlasti su pokušale da ovu situaciju reše tako što su izdale posebnu dozvolu za uvoz radne snage iz Turske, ali kritičari ukazuju da je ta odluka došla kasno budući da radnici na aerodromima moraju da prođu bezbednosnu kontrolu. 

Problemi sa velikih evropskih aerodroma prelili su se i na beogradski. Za sada se, kažu, prtljag ne gubi, ali se čeka i do sedam dana. Iz Beograda, uveravaju, putnici retko polete bez kofera. Problem su dolazni letovi sa kratkim vremenom presedanja na tranzitnom aerodromu.

“U svakom slučaju putnici po prispeću na beogradski aerodrom treba da naprave zapisnik kod službe za potragu za prtljagom. Naša služba danonoćno i predano radi na procesuiranju svih tih zapisnika, nalaženju prtljaga naših putnika i dostavljanja Istog. S obzirom na višetruko povećan obim posla može se desiti da naše kolege ne odgovore odmah na vaš poziv ili mejl ali to ne znači da nećete biti blagovremeno obavešteni o prispeću vašeg prtljaga”, istakao je Marko Baroš, šef smene Aerodroma “Nikola Tesla”.

Bez blagovremenog obaveštenja, londnonski Hitrou je početkom nedelje otkazao više od 60 letova jer nije mogao da usluži sve putnike i kofere. Kako bi se sprečila nova otkazivanja i gužve, ograničili su broj putnika na 100.000 dnevno.



RTS / Infomark