BRESKVA za LEP TEN i ZDRAVO SRCE! Napravite kompot, pitu i salatu!

Ukusna i vrlo zdrava breskva, koja je popularna u svim krajevima sveta, poreklom je iz severozapadne Kine, gde se verovalo da donosi sreću, izobilje i zaštitu. Bila je izuzetno poštovana i kod drugih drevnih naroda, a stari Rimljani zvali su je “persijska jabuka”. Od nje su pripremali ukusne poslastice, a koristili su je i kao dodatak slanim jelima, najčešće specijalitetima od mesa. Danas je poznato da ova sočna voćka, koja deluje osvežavajuće tokom leta, čisti telo od toksina i olakšava probavu, a istovremeno je dobar laksativ i diuretik, uklanja otoke i leči malokrvnost i štiti srce i krvne sudove.

Štiti arterije

Breskva je odličan izvor mnogih važnih nutrijenata. Najzastupljeniji vitamini u breskvi su A, C, E, K i B3. Od minerala tu su kalijum, bakar, mangan, magnezijum, gvožđe, kalcijum, fosfor i selen. Sto grama ovog voća ima samo 40 kalorija, pa možete da ih jedete i kad ste na dijeti, samo treba da znate da jedna breskva srednje veličine ima oko 150 grama.

Za baršunast ten

Probajte masku od svežih, zrelih breskvi. Nakon 20 minuta masku treba skinuti, a lice oprati mlakim čajem od kamilice. Posle nekoliko ovakvih tretmana koža postaje čista, glatka i elastična.

Zahvaljujući snažnim antioksidansima, od velike je koristi u održavanju zdravlja celog organizma. Vitamin C pomaže u borbi protiv alergija, virusnih i bakterijskih infekcija, bolesti disajnih puteva i niza drugih oboljenja, dok vitamin E sprečava nastanak arterijskog plaka, suženja arterija i razvoj ateroskleroze.


IZNENAĐUJUĆE OTKRIĆE! Nutricionistkinja otkriva kojih PET PIĆA izazivaju GLAVOBOLJE – nikad ne biste rekli!



RADA ĐURIČIN HITNO HOSPITALIZOVANA! Glumica u bolnici zbog ozbiljnih zdravstvenih problema!

RADA ĐURIČIN HITNO HOSPITALIZOVANA! Glumica u bolnici zbog ozbiljnih zdravstvenih problema!

Zahvaljujući vitaminu B2, plodovi breskve su odličan saveznik dobrog vida i lepe i zdrave kože, dok visok sadržaj kalijuma predupređuje bubrežna oboljenja i čir na želucu.

Shutterstock

Breskva, kraljica leta

Cenjeno ulje koštica

Vlakna prisutna u ovim ukusnim plodovima pomažu radu organa za varenje, oslobađaju organizam od toksina, čuvaju zdravlje srca i pomažu u regulisanju nivoa šećera u krvi. Istovremeno, breskva je dobar laksativ i diuretik, a zbog idealnog odnosa kalijuma i natrijuma veoma je korisna za sve one koji imaju probleme sa oticanjem i malokrvnošću.

U svetu se sve više koristi i ulje koje se dobija hladnim ceđenjem koštica, a pokazalo se kao izvrsno sredstvo i za spoljašnju i za unutrašnju upotrebu. Oralno uzeto deluje kao odličan laksativ i snižava povišeni holesterol, dok u spoljašnjoj upotrebi postiže izvanredne rezultate kod tretiranja ekcema i za masažu osetljive, suve i starije kože.

RECEPTI:

Shutterstock

Salata sa gorgonzolom

Salata sa gorgonzolom

Sastojci: breskva, 120 g gorgonzole, 50 g oraha, 2 kašike maslinovog ulja, 2 kašike meda, 2 kašike balzamovog sirćeta, 200 g rukole, 150 g čeri paradajza, nekoliko šnita pršute, so po ukusu.
Priprema:
Breskvu isecite na fine komade, prelijte malo maslinovim uljem i pecite na roštilj teflonu oko pet minuta sa obe strane. Ne dozvolite da breskve krenu da se tope. U posebnoj činiji pomešajte gorgonzolu, med, sirće i orahe, dodajte tople breskve i ostavite da se arome prožmu. Prepolovite čeri, pršutu iscepkajte na tračice i pomešajte sa rukolom, dodajte ulje i so po potrebi. Servirajte u dubljoj činiji i na vrhu rasporedite miks breskvi i sira.

Shutterstock

Kompot sa vanilom

Kompot sa vanilom

Sastojci: breskve, oljuštene, otkoštene i isečene, 1,5 kašika šećera po tegli, četvrtina štapa vanile po tegli (opciono), voda.
Priprema:
Tegle i poklopce operite i osušite. Breskve isecite na oblik kakav želite. Voće ređajte u tegle tako da ostane makar jedan prst prostora slobodan do ivice tegle. U svaku teglu stavite šećer i vanilu, nalijte vodom do visine voća i poklopite. Tegle poređajte u šerpu u koju ste prethodno stavili kuhinjsku krpu. Nalijte vodu do nešto iznad polovine visine tegle i uključite na srednju temperaturu. Kada voda provri, pustite da vri još desetak minuta i sklonite sa ringle. Ostavite da se ohladi i sklonite u špajz.

Shutterstock

Lagana pita sa bademima

Lagana pita sa bademima

Sastojci: Za testo: 250 g brašna, prstohvat soli, kašika šećera u prahu, 170 g putera, jaje, 1-2 kašike hladne vode. Za nadev: 700 g breskvi, 2 jajeta, 120 g šećera, kašika brašna, četvrtina kašičica cimeta, 150 ml milerama ili punomasne kisele pavlake, plus šećer u prahu za posipanje.
Priprema:
Zamesite testo od navedenih sastojaka, formirajte loptu, zamotajte u prozirnu foliju i ostavite u frižideru na pola sata. Breskve oljuštite i isecite na manje komade. U drugoj posudi umutite jaja i šećer, dodajte brašno, cimet, a zatim mileram. Ohlađeno testo tanko razvaljajte i formirajte po kalupu za pite. Po testu rasporedite breskve i prelijte smesom od jaja i milerama. Pecite 20 minuta na 180 stepeni, pospite listićima badema i pecite još dvadesetak minuta. Prohlađenu pitu pospite šećerom u prahu.

Pratite nas na društvenim mrežama







Informer / Infomark