4 situacije kada VODA može da bude OPASNA po ZDRAVLJE! Nefrolog otkriva kada je treba IZBEGAVATI!

Voda je neophodna za metabolizam i normalne fiziološke funkcije. Istovremeno, ona obezbeđuje unos esencijalnih materija kao što je kalcijum, magnezijum i fluor. Pomaže da se izbace toksini iz vitalnih organa, a donosi hranljive materije do ćelija, hidrira kožu, održava normalnu telesnu temperaturu, kao i pritisak.

Međutim, postoje situacije kada zapravo ne bi trebalo da pijete vodu, odnosno kada bi njen unos trebalo da svedete na minimum. Nefrolog Vadim Cvetkov je otkrio u kojim slučajevima bi velika količina tečnosti nanela više štete nego koristi organizmu.

Nalivanje nije dobro

Stručnjak je preporučio da pre svega obratite pažnju na boju urina.

Ako je svetložut i može da se opiše kao providan, onda to ukazuje na dovoljan unos tečnosti. To jest, ne morate da preterujete i jurite preporučeni unos od osam čaša i više.


TOKOM UMIVANJA JE OSETILA BOL U NOSU! Doktori je ubeđivali da je INFEKCIJA, a onda je SLUČAJNO saznala šokantnu istinu!



Ukočenost i BOL U VRATU kao rukom ODNESENI! Doktor otkrio 4 cake koje možete koristiti BILO GDE! (VIDEO)

Ukočenost i BOL U VRATU kao rukom ODNESENI! Doktor otkrio 4 cake koje možete koristiti BILO GDE! (VIDEO)

Shutterstock

Ne preterujte sa vodom, jer ćete narušti ravnotežu elektrolita

Naravno, situacija u kojoj se ne preporučuje nalivanje vodom jeste i kada ste već uneli dovoljno druge tečnosti, čajeva, sokova i slično. Kao i kod dehidratacije, višak vlage u ćelijama će dovesti do nesklada elektrolita.

Posle jela, tokom vežbanja

Nefrolog je ukazao i na grešku koji mnogi prave, a to je da piju vodu odmah nakon jela.

U ovom slučaju doći će do nadimanja i osećaja težine u stomaku. Efekat ubrzanja metabolizma, koji se vezuje za unos vode, ovog puta će izostati, već će samo stvoriti veće tegobe.

Shutterstock

Tokom vežbanja radije pijte specijalna pića za sportiste

Još jedna greška koju gotovo svi koji su fizički aktivni prave jeste da uzimaju tečnost dok vežbaju. Dr Cvetkov kaže da tokom intenzivnog treninga ne treba piti mnogo vode.

Pošto telo gubi važne soli i elemente u tragovima, svakako je bolje piti specijalna pića za sportiste koja nadoknađuju ove nutrijente.

Pratite nas na društvenim mrežama